|
Ćwiczenia przygotowujące do sprawdzianu dla szóstoklasistów
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2921 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Dwa zadania - krótkiej odpowiedzi (KO) i rozszerzonej odpowiedzi (RO) wraz z kartoteką i schematem punktowania - jako ćwiczenia przygotowujące ucznia klasy VI do sprawdzianu.
Zadanie 1
Chciałbyś, aby twój komputer został podłączony do Internetu. Rodzice wciąż się zastanawiają, czy to dobry pomysł. W jaki sposób przekonasz ich, do tego pomysłu?
......................................................................................................................... ........................................................................................................................
Kartoteka
Czynność badana zadaniem
|
Standard
|
Typ zadania
|
Liczba punktów
|
Uczeń formułuje wypowiedzi ze świadomością celu
|
2.2
|
KO
|
2p.
|
Schemat punktowania
Kryteria oceny
|
Punkty
|
a. Wypowiedź zawiera co najmniej dwa sensowne, przekonujące argumenty
|
0-1
|
b. Wypowiedź zawiera prośbę skierowaną do rodziców.
|
0-1
|
Zadanie 2
Znalazłeś się na bezludnej wyspie. Uwzględniając krajobraz wyspy opowiedz o ciekawej przygodzie jaka tam cię spotkała.
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
Kartoteka
Czynność badana zadaniem
|
Standard
|
Typ zadania
|
Pisze na temat i zgodnie z celem posługując się forma opowiadania i opisu krajobrazu
|
2.1
|
RO
|
Buduje tekst poprawny kompozycyjnie, celowo stosując środki językowe i przestrzega norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych
|
2.3
|
Dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu
|
2.5
|
Schemat punktowania
Kryteria oceny
|
Kryteria punktowania
|
Razem
|
Uczeń:
1. Pisze na temat (akcja opowiadania rozgrywa się na bezludnej wyspie)
|
1p
|
10
|
2. Opowiada o przygodzie
|
1p
|
3. W opowiadanie włącza elementy opisu krajobrazu
|
1p
|
4. Tekst jest spójny, logiczny
|
1p
|
5. Konstruuje wypowiedź, w której można wyróżnić wstęp, rozwinięcie i zakończenie
|
1p
|
6. Celowo stosuje środki językowe
|
1p
|
7. Przestrzega norm językowych (dopuszczalne 3 błędy językowe)
|
1p
|
8. Przestrzega zasad ortograficznych (dopuszczalne 2 błędy ortograficzne)
|
1p
|
9. Przestrzega zasad interpunkcyjnych (dopuszczalne 3 błędy interpunkcyjne)
|
1p
|
10. Zapis jest czytelny, stosuje akapity
|
1p
| autor: Radosław Stańczak |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|